check
בעקבות תלונה של הקליניקה: כתב אישום נגד שוטר שביזה והשפיל טרנסג'נדרית | Center for the Study of Multiculturalism and Diversity

בעקבות תלונה של הקליניקה: כתב אישום נגד שוטר שביזה והשפיל טרנסג'נדרית

2 פברואר, 2017

img013

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה בסוף דצמבר האחרון כתב אישום חמור נגד שוטר תנועה המואשם כי ביזה והשפיל אישה טרנסג'נדרית על ידי פרסום תמונתה כשפלג גופה העליון חשוף, וזאת בקבוצת וואטסאפ משטרתית. כתב האישום הוגש בעקבות תלונה של הקליניקה לרב-תרבותיות ומגוון, המלווה את המתלוננת מזה כשנה בסיוען של הסטודנטיות ג'ינאן אבו-שתיה, מיכל פטלס ויובל שמחי.

מכתב האישום עולה כי קבוצת שוטרים ובה הנאשם עיכבה את הפונה בטענה שלא עצרה בתמרור עצור. בעקבות דין ודברים שהתפתח במקום נעצרה המתלוננת והובלה באזיקים לתחנת שרת בתל אביב. בעת ששהתה בתחנה, צילם הנאשם את המתלוננת באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלו, בנסיבות משפילות ומבזות, וכאשר בצילום נראה מחשוף שמלתה וחלק מחזה נחשף.

לפי כתב האישום, הנאשם הפיץ לאחר מכן את הסרטון לכלל השוטרים ביחידה, באמצעות אפליקציית ה"ווטסאפ". בעקבות הפרסום, הופץ הסרטון ברחבי הרשת וכך הגיע גם לבני משפחתה של המתלוננת, אשר נחשפו לראשונה לעובדה שעברה ניתוח לשינוי מין. לאור זאת, החלו איומים על חייה של המתלוננת מצד בני משפחתה, והיא החלה לחשוש לחייה, נמנעה מלשוב ולבקר בבית הוריה, ואף עזבה את דירתה ועברה לדירה בעיר אחרת.

כתב האישום מייחס לשוטר עבירות על החוק למניעת הטרדה מינית ועל החוק להגנת הפרטיות - עבירות שהעונש בגינן עומד על עד חמש שנות מאסר. 

לדיווח ב"הארץ".