check
אמנות על התפר | Center for the Study of Multiculturalism and Diversity

אמנות על התפר

2 פברואר, 2017

 

3 המלצות לתרבות מגוונת

# אראל פלאי

בשנים האחרונות אנחנו חווים תחייה של מוזיקה ואמנות שמציגות אלטרנטיבה לתרבות המיינסטרים, ומעלות גם שאלות של זהות ושייכות. הנה כמה המלצות קצרות:

  1. רפרם חדד - אמן פיסול חברתי וסופר טוניסאי ישראלי. באתר האישי שלו אפשר לראות חלק מיצירותיו המעניינות של חדד, שהציג בעבר גם בביאנלה של ונציה. היצירות שלו משקפות את היחסים המורכבים של לוב וישראל, בין היתר דרך סיפורו האישי – במרץ 2010 נסע חדד ללוב מטעם מרכז "אור שלום" למורשת יהודי לוב, כדי לצלם בתי קברות יהודיים ובתי כנסת. כעבור עשרה ימים נעצר בידי המשטרה החשאית של לוב, ושוחרר רק בעקבות עסקה בינלאומית סבוכה.
  2. להקה נוספת היא "משרוע לילא" מלבנון, ששרה על נושאים מעוררי מחלוקת במדינה המשוסעת עדתית. משרוע לילא נודעת בניסיונותיה לשבור מוסכמות חברתיות, כמו למשל האפליה כלפי הומוסקסואלים ולסביות: https://www.youtube.com/watch?v=6HqHdBlQEe8.  
  3. ד"ר דור גז - ראש המחלקה לצילום בבצלאל וחוקר צילום וארכיונים במסגרת אוניברסיטת תל אביב. מקים הארכיון הפלסטיני-נוצרי (CPA). גז עוסק בשאלות של זהות המתבונן, גם לאור היותו בן לאב יהודי ולאם פלסטינית-נוצרית. לעבודותיו: http://dorguez.com/.